June 11, 2010 04:07:46 PM

بیوگرافیمطبوعاتآرشیوخانهپست الکترونیکدرباره ما

لینکهای وابسته

 

Search for:

 

جستجو

 

 

بازدیدها

 

Hit Counter

در آستانه فرا رسیدن سالروز انتخابات پر ماجرای 22 خرداد سال 88، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اقدامی کم سابقه اکثریت وبلاگهای سیاسی مخالف دولت را فیلتر کرد...

در حالی که تنها دو روز به سالروز انتخابات ایران باقی مانده است هنوز مجوز رسمی برای مخالفان صادر نشده اما به نظر می رسد در ساعات پایانی باقی مانده به 22 خرداد این مجوز صادر شود...

 

مهمترین خبرها

 

تحلیل

 

 

 

وبسایت خبری وطن نیوز

 

منوی شما

لوگوی ما

نظرسنجی

 

مطالب خبری خود را به ما ایمیل بزنید و پس از تایید خبر می توانید آن را با نام خود در وبسایت ما ببینید

Email

 

 

 

.

در آستانه 22 خرداد

در حالی که دو روز به سالگرد انتخابات پر ماجرای ایران باقی مانده است، احزاب و گروه های مختلف در بیانیه های گوناگون برای شرکت در تظاهرات سراسری اعلام آمادگی می کنند

 

نشست اعضای شورای امنیت سازمان ملل دیروز در مقر سازمان به منظور بررسی وضعیت تحریم علیه ایران به انجام رسید.طی این نشست مفاد قطعنامه "1929" برای کشورهای عضو قرائت شد و در پایان رای گیری، با 12 رای موافق، دو رای مخالف و یک رای ممتنع این قطعنامه به تصویب رسید.

طی این قطعنامه 22 شرکت مرتبط با موسسات موشکی ایران، موسسات مربوط و زیر مجوعه سپاه پاسداران و سه شرکت کشتی رانی به همراه یکی از اعضای اصلی تاسیسات اتمی ایران در لیست تحریم قرار دارند.

پس از اعلام تایید تحریم ها علیه ایران، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به این قطعنامه گفت این کار بیهوده است و باعث قطع همکاری های ایران با آژانس می شود و ما به غنی سازی اورانیوم ادامه می دهیم.

خانم رایس نماینده امریکا در سازمان ملل در مورد اعمال تحریم ها گفت هدف اصلی این تحریم ها دولت ایران است و بر مردم ایران تاثیر منفی نخواهد داشت.

دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی طی بیانیه ای از سکوت آیت الله خانته ای در قبال حجوم ها با هاشمی و خانواده اش انتقاد کرد.در این بیانیه آمده:

 "روزنامه وطن امروز، روز یکشنبه ۹ خرداد ماه ۱۳۸۹ به بهانه انتشار نامه سال گذشته آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری، اقدام به انتشار مجدد نامه رئیس شورای سیاستگذاری خویش نمود.نامه‌ای که نویسنده با علم به دروغ بودن محتویات و غیراخلاقی بودن ادبیات نوشته خویش از میزان تأثیر آن در تشویش اذهان عمومی آگاه است و با اندک انصاف روزنامه‌نگاری خواستار پاسخ برای تنویر افکار عمومی شده است.چه شده است که انتشار نامه از سوی کیهان افشاگری فتنه و سران فتنه!!! تلقی می‌شود، اما اگر همین نامه از سوی سایت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی منتشر شود، دمیدن بر آتش فتنه تلقی می‌گردد؟!

این چه شیوه ناشیانه در سیاست است که ۱۲ سال پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۷۶ اولاً وقیحانه خود را همه‌کاره انقلاب می‌دانید و ثانیاً وقیحانه‌تر می‌گویید اگر سخنان هاشمی رفسنجانی مبنی بر برخورد با تقلب در انتخابات نبود، خاتمی رئیس جمهور نمی‌شد؟!! آیا غیر از این است که اعتراف می‌کنید از همان سال به دنبال شکل‌دهی نطفه حرام تقلب انتخاباتی در رحم جامعه بودید؟!!

امید آنکه در بیان تاریخ و خاطرات دوران مبارزه و پیروزی، حبّ و بغض‌ها مانع بیان حقیقت‌ها نشود و بیان واقعیت‌ها متقدم بر همه دروغ‌ها باشد که این بهترین کار برای رسانه و ارباب رسانه‌هاست."

احزاب و گروه های مختلف سیاسی در ایران طی بیانیه هایی مردم را به حضور در راهپیمایی 22 خرداد دعوت کردند.دانشجویان سراسر ایران اعلام کرده اند روز شنبه 22 خرداد ماه سر کلاس ها حاضر نمی شوند و برای برپایی راهپیمایی به جمع مردم می روند.

گفته می شود هواداران جنبش سبز در صورت صدور یا عدم صدور مجوز به خیابان می روند.

رهبران جنبش سبز راهپیمایی را لغو کردند

آقایان موسوی و کروبی رهبران جنبش سبز، طی ارسال بیانیه ای راهپیمایی اعتراضی روز 22 خرداد را لغو کردند و ابراض کردند "برای حفظ جان و مال مردم راهپیمایی برگزار نمی گردد.در بخشی از این بیانیه آمده است:

 "اکنون در حالی که ۴۸ ساعت به زمان پیش بینی شده برای راهپیمایی باقی نمانده است با عنایت به گزارش نمایندگان احزاب اصلاح طلب و نیز جهت حفظ جان و مال مردم اعلام می داریم راهپیمایی پیش بینی شده برگزار نخواهد شد. بدیهی است با سابقه سیاه یک سال گذشته در سرکوب معترضانی که تنها جرمشان طلب نمودن رأی خود به شیوه ی مسالمت آمیز بود و همچنین اخبار رسیده از سازماندهی مجدد افراطیون و سرکوبگران در جهت یورش به مردم بی دفاع و مظلوم، از مردم و معترضان می خواهیم خواسته و مطالبات به حق خود را از مجاری کم هزینه تر و موثرتری دنبال کنند."

در حالی که یک روز به برگزاری راهپیمایی اعتراضی مخالفین دولت باقی مانده در اقدامی کم سابقه وزارت فرهنگ و ارشاد دولت احمدی نژاد به فیلترینگ همه جانبه وبلاگهای سیاسی مخالف پرداخت

تمامی مطالب مربوط به وبسایت وطن نیوز می باشد و کپی بدون ذکر منبع مانعی ندارد